PRZYGOTUJ BUZIĘ DO MÓWIENIA GŁOSEK CISZĄCYCH Ś, Ź, Ć, DŹ 🐌🐌🐌




Ćwiczenia wskazane przy wadliwej realizacji głosek ciszących ś ź ć dź:

 Ćwiczenia oddechowe: 

-puszczanie baniek mydlanych, 

-dmuchanie do naczynia z wodą przez rurkę,

 -rozdmuchiwanie wacików 

- rozdmuchiwanie za pomocą słomki ziarenek kaszy, ryżu, soli 

-udawanie śmiechu w różnych tonacjach ,na przemian głośno i cicho hhiiii,hiiii,hiiii  

-udawanie konia: hihihi,ihihihihi…

 -wymawianie szeptem a potem głośno iiiii,jjjj,hihihih…

MOŻNA SKORZYSTAĆ TEŻ Z ZABAWY ONLINE 

link https://wordwall.net/pl/resource/1283919/logopedia-%C4%87wiczenia-oddechowe

Ćwiczenia grzbietu języka:

-kształtowanie umiejętności głośnego ssania cukierka, aby środek grzbietu języka ćwiczącego dziecka całkowicie przylegał do podniebienia twardego 

-lizanie talerza posmarowanego czymś smacznym np. miodem, dżemem 

-wylizywanie środkiem języka wnętrza kubeczka

 -„język na gumce”- ćwiczenie polegające na przyklejeniu powierzchni języka do podniebienia twardego i jednoczesne poruszanie żuchwą w górę i w dół 

-„koci grzbiet” wypychanie dolnych ząbków językiem i wyginanie jego grzbietu ku górze 

-lizanie językiem wewnętrznej powierzchni dolnych zębów i dziąseł

-liczenie językiem dolnych zębów od wewnątrz

 Ćwiczenia warg:

 -cmokanie ustami w różnym ułożeniu

 -nakładanie górnej wargi na dolną i odwrotnie 

-zwijanie warg do wewnątrz

 -układanie warg jak przy „u”, a następnie „i”

  -zbieranie z talerzyka ciasteczek ,chrupek, owoców samymi wargami bez pomocy rąk .

Należy pamiętać, że w przypadku międzyzębowej realizacji głosek ciszących nie są wskazane ćwiczenia angażujące język na zewnątrz jamy ustnej, a jedynie te, które wykonuje się za zębami

ĆWICZENIA ONLINE WARG I JĘZYKA

https://wordwall.net/pl/resource/1159837/%C4%87wiczenia-artykulacyjne-g%C5%82oski-cisz%C4%85ce

BAJKA LOGOPEDYCZNA DLA DZIECI KTÓRE NIE MÓWIĄ "Ś"

Głoska „I” wybrała się do sklepu z zabawkami. Najpierw szła piechotą (dziecko rytmicznie 

wymawia iii). Gdy zbliżała się do przystanku, zauważyła nadjeżdżający autobus, więc zaczęła
 
biec (dziecko szybko, rytmicznie wymawia iii). Parę minut jechała autobusem (dziecko

 wymawia w sposób ciągły iii). Wysiadła tuż przed sklepem z zabawkami. W sklepie zobaczyła

 pięknego kota (dziecko układa język w „koci grzbiet”, czubek języka opierając za dolnymi 

zębami, wysklepiając grzbiet języka), jednak bardziej spodobał jej się wielki pluszowy ślimak.

 Postanowiła, że poprosi mamę o taki prezent. Roześmiała się radośnie, kiedy miła pani 

ekspedientka poczęstowała ją cukierkiem (dziecko wymawia chichichichi,  naśladując ssanie 

cukierka).




PAMIĘTAJ! JĘZYK NIE WYCHODZI PRZED ZĄBKI, JEST SCHOWANY W BUZI.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ALFABET LOGOPEDYCZNY F jak fryzjer

D JAK DLUGI WĄŻ 🐉🐉🐉